tisdag 21 februari 2012

Glukosbelastning nr 2 imorgon

I morgon är det dags för glukosbelastning nr 2.

Gjorde en redan i v 13 också p g a att jag har diabetes i nära släkten. Då var det OK. Fick värde 7,5. Allt under 10 ska tydligen vara OK.

Och nu är det alltså dags för den "vanliga" glukosbelastningen. Är lite orolig måste jag säga. Har inte varit jätteduktig med att hålla igen på godis och sötsaker sen ca v 14, t o m faktiskt vräkt i mig då och då. Var ju superduktig i somras och gick ner hela 10 kg (dieten som jag skrivit om tidigare, för att förbättra PCOs-tillståndet), men sen jag släppte dieten kring v 13-14 har det varit sämre med kosthållningen/sötsaksätandet. Hoppas värdet är OK i morgon!!

När jag ändå är på MVC kommer de säkert mäta magen och lyssna på hjärtljud också, det är mycket roligare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar