måndag 17 oktober 2011

Orolig...

Under försökandets tid så mätte jag varje morgon temperaturen, som en extra metod för att se om det blivit ägglossning eller inte. Efter ägglossning så ska temperaturen stiga ca 0.2 - 0.5 °C. Och det gjorde den. Och blir man gravid så ska temperaturen fortsätta vara på den nivån längs med graviditeten. Så när jag insåg jag var gravid, fortsatte jag att varje morgon mäta temperaturen. För har läst att om den sjunker kan det vara en varning om att missfall är på G.

I morse var temperaturen lite lägre än vad den varit ända sedan ägglossningen. HJÄLP! Nu är jag såklart superorolig. Är det bara en mindre dagsvariation eller är det ett missfall på väg...? 

Imorgon på morgonen blir det dags att mäta igen. Är den lika låg, eller ännu värre lägre, så tänker jag ringa MVC! Inte för att jag vet vad de kan göra åt det. Men jag kommer ringa. 

Fy för vad jag hoppas den är som den brukar imorgon igen så jag slipper denna oron. Låt det inte vara missfall på G - snälla! Vet inte vad jag gör då, skulle bli helt förstörd och förkrossad, det är i alla fall säkert...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar