tisdag 15 november 2011

Sockerdricka

Det var inte så farligt att dricka den där sockerdrickan som folk fått mig att tro. Man fick ju spetsa den med citron. Så då blev det helt OK faktiskt. Gick lätt att svepa ner. Fick bra värde sen sa barnmorskan; 7.5, känns skönt! Ska på en andra glukosbelastning senare i graviditeten också.

Hade en annan gravid bredvid mig under de 2 timmar man fick vänta på att få blodprovet taget - vi hade mkt trevligt, kul med sällskap! :) Hon hade mått superilla hela tiden och t o m varit sjukskriven för det i flera månader... Oj - och jag som inte känt någonting... Vilken skillnad det kan vara!

Vägde mig på MVC:s våg idag också... Vid inskrivning i vecka 7 eller 8 visade vågen 63,1 kg. Nu visade den 61,7 kg. Så är inget fel på vågen här hemma, jag har absolut gått ner i vikt. Och sen gravstart (vecka "0") har jag gått ner ännu mer, det vet jag. Fortsätter jag gå ner i vikt så ska jag höra av mig sa barnmorskan, men än så länge är det ingen fara - fostret tar vad den behöver tydligen. Men får hålla lite koll på det... Har iaf redan tidigare tagit den fortsatta viktnedgången till mig, och senaste 2-3 veckorna cirka börjat äta lite extra igen, får hoppas det hjälper. :) Verkar iaf som om vikten senaste dagarna börjat stabilisera sig och klättra upp några hekton igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar