fredag 29 juli 2011

Ingen glad gubbe på ÄL-test

Gjorde precis ännu ett ÄL-test med sticka för att, som jag skrev i förra inlägget, testa metoden. :) Och fick ingen glad gubbe denna gången, så drar då slutsatsen att resultatet häromdagen troligtvis var ett sant positivt resultat...! :)

Har mailat med en PCO-s expert (läkare) nu idag. Han tror att jag har ägglossning, förra gången också (på enkelkur pergotime), men att ägglossningen bara kommer lite senare än genomsnittet, och att det är därför äggblåsorna inte såg tillräckligt stora ut på ultraljudet förra gången, för att ultraljudet gjordes "för tidigt". 

Enl experten så är det tydligen mkt ovanligt med höga progesteron-värden utan ägglossning, det kan teoretiskt vara att det är där skon klämmer, men det är tydligen mkt ovanligt. Ska se till att ett blodprov tas i början av en cykel, då bör progesteronet vara lågt. Om det inte är det då, så är det något fel på progesteron-nivåerna. Men det är alltså osannolikt eftersom det är så ovanligt... 

Experten tror alltså att jag haft ägglossning, både nu och på enkelkuren. Eftersom jag inte blivit kollad med ultraljud denna gången (semestertider), så är jag lite orolig nu att jag blivit överstimulerad - tvilingar OK, men trillingar eller mer kan ju bli lite tufft, minst sagt... Känner mig dock sjukt ofertil, så tror helt enkelt inte det blir något denna gången heller. Tror min slemhinna är för tunn, och inget ÄL-sekret har jag heller. 

Jag undrar fortf varför jag har så otroligt små menser... Kan hänga ihop med tunn slemhinna säger experten... Dock menar han att den oftast är tjock nog, även om den anses "tunn", för att få ett ägg att fastna... Jag hade dock velat kunna bättra på den, men vet inte hur... :( Experten sa att det inte var så mkt att göra ngt åt...? 

Många tankar och teorier virvlar runt, som ni märker...! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar