tisdag 12 juli 2011

Mens...?

Nu blev jag lite konfunderad! Fick en blödning idag... Inte direkt väntat. Även om jag inte fått svaret på progesteron-provet ännu (läkaren är på semester), så trodde han ju bestämt på ultraljudet att jag inte skulle få ägglossning, och det "känns" inte heller som jag haft det. Men visst blöder det lite idag... Inte superduper mkt, men absolut tillräckligt för att kvalificera som mens... 

Vad gör jag då? Planen var ju enl läkaren att imorgon börja på ny kur Provera för att starta igång mens och därefter börja på nya dubbelkuren Pergotime. Men om jag nu redan fått en mens, då borde det vara "kaka på kaka" = onödigt att ta Provera imorgon? Jag borde kunna räkna idag som cykeldag nr 1, tänker jag.... Och ta första Pergotime-tabletten om 5 dagar, och skippa Provera? 

Typiskt läkaren är på semester, går ju inte att fråga då... 

Någon som har erfarenhet av detta och vet vad som är smartast att göra? Tackar ödmjukast för feedback! :) 

/Me 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar