onsdag 20 juli 2011

Pratat med läkaren

Nu är läkaren tillbaka efter semestern, så lyckades få en telefontid! 

För det första hade han en mycket god nyhet! Min mans spermieprov var normalt! YES! Då har vi bara 1 problem (jag), inte 2! Otrolig lättnad!

För det andra så hade mitt progesteron-prov varit så pass högt att jag borde ha haft ägglossning... Hmm! Det som dock talar emot att jag haft det är att det tog lång tid innan blödningen kom, blödningen var liten, jag har inte haft något s k ägglossningsekret och på VUL innan så såg äggblåsorna för små ut för att det skulle bli ngt. Så både jag och läkaren är lite konfunderade. 

För det tredje så hade jag gjort rätt som hoppat Provera-tabletterna, eftersom jag fått en egen blödning. 

Nu har jag iaf precis tagit sista tabletterna i dubbelkuren Pergotime, så blir ju till att lämna ett nytt blodprov cykeldag 21 och se om det funkat eller inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar